close
چت
ازدواج موقت

آموزش مسایل زناشویی

ازدواج موقت

banner
جستجوگر پیشرفته



تبلیغات
با چه کسانی می توان ازدواج موقت کرد؟

 

ازدواج موقت ماهیتا مانند ازدواج دائم است؛ بنابراین در این شکل از ازدواج نیز ازدواج با کسانی که جزء محارم هستند حرام است مانند مادر و خواهر و مادرزن و مادربزرگ و خاله و عمه و برادرزاده و خواهرزاده و خواهر رضاعی و ... همچنین ازدواج با زنهایی كه طی سبب خاصی حرام مؤبد می شوند؛ با غیر این زنان می توان ازدواج نمود.

نکته:
- ازدواج با زنان اهل کتاب جائز است، اهل کتاب عبارتند از یهود، نصاری و مجوس؛ و با زنانی که اهل کتاب نیستند (از ادیان دیگر) به هیچ شکل جائز نیست و هیچ راهی ندارد؛

- ازدواج زن مسلمان با مرد اهل کتاب جائز نیست؛

- متعه با زن زناکار جائز ولی مکروه است که در صورت توبه کراهت آن نیز مرتفع می شود؛
- ازدواج طائفتین (شیعه و سنی) جائز است و اشکال ندارد و فرقی میانشان نیست جز این که اهل سنت وجود شهود را لازم دانسته و شیعه لازم نمی داند و در مورد ازدواج موقت اهل سنت آن را جائز نمی دانند و شیعه جائز می داند بنابراین اگر صیغه را طبق مذهب شیعه بخوانند ازدواج صحیح است و اشکال ندارد.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 286
:: ارسال شده در: خانواده , ازدواج موقت ,

نویسنده
نویسنده : نازبانو
تاریخ : [دوشنبه 01 دي 1393 ] [ 1:49]
تاریخ
با چه کسانی می توان ازدواج موقت کرد؟

 

ازدواج موقت ماهیتا مانند ازدواج دائم است؛ بنابراین در این شکل از ازدواج نیز ازدواج با کسانی که جزء محارم هستند حرام است مانند مادر و خواهر و مادرزن و مادربزرگ و خاله و عمه و برادرزاده و خواهرزاده و خواهر رضاعی و ... همچنین ازدواج با زنهایی كه طی سبب خاصی حرام مؤبد می شوند؛ با غیر این زنان می توان ازدواج نمود.

نکته:
- ازدواج با زنان اهل کتاب جائز است، اهل کتاب عبارتند از یهود، نصاری و مجوس؛ و با زنانی که اهل کتاب نیستند (از ادیان دیگر) به هیچ شکل جائز نیست و هیچ راهی ندارد؛

- ازدواج زن مسلمان با مرد اهل کتاب جائز نیست؛

- متعه با زن زناکار جائز ولی مکروه است که در صورت توبه کراهت آن نیز مرتفع می شود؛
- ازدواج طائفتین (شیعه و سنی) جائز است و اشکال ندارد و فرقی میانشان نیست جز این که اهل سنت وجود شهود را لازم دانسته و شیعه لازم نمی داند و در مورد ازدواج موقت اهل سنت آن را جائز نمی دانند و شیعه جائز می داند بنابراین اگر صیغه را طبق مذهب شیعه بخوانند ازدواج صحیح است و اشکال ندارد.

:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 375
:: ارسال شده در: خانواده , ازدواج موقت ,

نویسنده
نویسنده : نازبانو
تاریخ : [دوشنبه 01 دي 1393 ] [ 1:49]
تاریخ
نظر مراجع عظام در مورد ازدواج موقت چیست ؟

 

نظر مراجع عظام در مورد ازدواج موقت چیست ؟ نظر حضرات آیات عظام، لنکرانی، مکارم شیرازی و سبحانی را در مورد ازدواج موقت با هم دیگه میخوانیم. همراه ما باشید..

 

نظر آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

یکی از ویژگی های اسلام تقسیم ازدواج به دو قسم دائم و موقت است و این حکم از احکام روشنی است که هیچ شکی در آن نیست. بلکه اگر ازدواج موقت نبود اشکالاتی بر اسلام وارد می شد. زیرا گاهی دختر و پسر در شرایطی خاص قرار می گیرند که ازدواج دائم برایشان ممکن نیست مثل دانشجویان پسر و دختر که در بالاترین مراتب شهوت و هیجان جنسی هستند اگر در این هنگام ازدواج موقت مجاز نباشد معمولاً به حرام می افتند.
خصوصیات ویژه ازدواج موقت که مشقت و زحمت کمتری دارد مانع به حرام افتادن می شود.
منشأ این که متدینین و متشرعین آن را قبیح می دانند عدم التزام به مجموعه احکام اسلام است و گرنه قبحی در آن نیست.
انصاف این است که ازدواج موقت از خصائص اسلام است و هر یک از.........


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 2

:: بازدید : 428
:: ارسال شده در: خانواده , ازدواج موقت ,

نویسنده
نویسنده : نازبانو
تاریخ : [جمعه 07 آذر 1393 ] [ 23:17]
تاریخ
آخرین مطالب ارسالی
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 80
کل نظرات کل نظرات : 25
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 134
باردید دیروز باردید دیروز : 971
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 6
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 21
بازدید هفته بازدید هفته : 2,592
بازدید ماه بازدید ماه : 14,350
بازدید سال بازدید سال : 219,317
بازدید کلی بازدید کلی : 485,481

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.145.117.60
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir